mandag 19. april 2010

Kokebøker fra flere generasjoner tilbake











Jeg har oppdaget at jeg faktisk har en skatt i bokskapet på kjøkkenet mitt,- nemlig håndskrevne kokebøker fra min mormor & farmor. Det som gjør det til en skattejakt er at det i bøkene er flere forskjellige håndskrifter, lite eller ingen dateringer, og litt regnskap innimellom oppskriftene!
Kanskje noe er skrevet av oldemødre? Kanskje noen døtre eller svigerdøtre som bodde i samme hus? Min mors håndskrevne kokebøker bruker jeg stadig vekk, med mange utrolig flotte oppskrifter! Noen av favorittene er selvsagt bacalao og spanskrett fra Kristiansund!




1 kommentar:

  1. hei fra Barcelona!!
    Hvordan har du det? jeg hadde tenkt å skrive en email men finner ikke adressen din her....derfor skriver jeg her!
    Jeg er veldig interessert i gamle oppskrifter fra Skandinavia og lurer på om du kunne kanskje hjelpe meg med det? er du snill....
    hvis du vil, kan du skrive til meg:
    guillecoll@hotmail.com
    Tusen takk!

    SvarSlett